dissabte, 3 de gener del 2009

Pasta fresca amb pesto casolà

Em van regalar una màquina per fer pasta fresca per Nadal, així que s'havia d'estrenar, i aquí teniu la recepta.

Ingredients:

Per la pasta:
  • 3 ous
  • 450 g de farina
  • 1/2 got d'aigua tèbia
  • una mica de sal
  • 2 cullerades d'oli
Per la salsa de pesto:
  • 50 g alfàbrega fresca
  • 4 cullerades de pinyons
  • 3 alls
  • 115 g de parmesà
  • 150 ml d'oli
  • sal
Per fer la pasta es tamiza la farina perquè agafi volum.



Es fa un forat al mig i si tiren els ous


Es baten els ous dins de la farina i s'afegeix una mica de sal i l'oli.


Es barreja la massa i si no lliga s'hi va afegint aigua tèbia. S'ha d'amassar com a mínim 15 min perquè quedi tota homogènia.



Es tapa amb paper film i es deixa reposar entre 30 minuts i 1 hora.



Mentrestant es fa la salsa pesto. Es piquen els pinyons amb l'alfabrega i els alls.



S'hi afegeix el parmesà i una mica d'oli (no tot) i es barreja. Queda un pesto concentrat. Jo en vaig agafar una mica i hi vaig afegir més oli fins que quedés més lleuger de gust, i aquest és el que vaig utilitzar per la pasta.



La resta el vaig congelar en un tupper pla forrat amb paper film i quan en necessites en trenques un tros amb el ganivet, el poses una mica a la paella amb la pasta i hi afegeixes oli al gust.

Un cop fet el pesto continuem amb la massa de la pasta fresca. Es fan boles de uns 100 g i una de més petita. La petita s'utilitza per netejar una mica la màquina sobretot si fa temps que no s'ha fet servir. Un cop neta es fa passar una bola de pasta amb la màxima obertura, i es va doblegant i afegint farina.


Cada cop anem fent la obertura més estreta, jo em vaig quedar amb el nº 3. Cal tenir en compte que la massa s'ha de passar per la màquina unes 10 vegades.



Un cop estirada tota la massa es talla amb l'estri de fer espaguettis i es recull en un bol.



Es posa aigua amb sal al foc i quan bull s'hi tira la pasta i es remena suaument. Es deixa uns 4 minuts i s'escorre. Es serveix i es posa el pesto per damunt. I aquí teniu una pasta fresca boníssima.





8 comentaris:

Anna ha dit...

¡Cuanto te tiene que gustar la cocina! para hacer hasta la pasta...con el stres que vamos siempre, es de admirar, que esté todo echo artesanalmente. Besos.

Anònim ha dit...

Buen regalo, no te quejarás.
Imagino la pasra recien hecha deliciosa.

Anònim ha dit...

esa pastera!!!

Carla ha dit...

Bueno, esto ya es de super-ultra-crack! mham!

Unknown ha dit...

Hola, una receta deliciosa, un buen regalo.

Saludos!!!

Margot ha dit...

Que chulada Marta, es genial la paciencia que tienes para hacer la pasta.
Un besazo.
Margot
Ah! disculpa por no saludarte antes, no habia visto la foto, y creia que eras ya una vieja conocida, je je.

mar ha dit...

ualaaa que currat! això si que es un blog i no el nostre! jajaja la mariaxo i l'adri son mes perrosssss, no foten re!!! jajaja si si un dia et demanaré la màquina de fer espaguetis eh! un petuneeet

la gemmota ha dit...

ei Marta! Gràcies per passar pel meu blog...ei que ens queda pendents l'intercanvi de llavors...jo tinc pebrot, tomàquets, cogombres, pastanagues, alfàbrega, rabes, críexens, enciams, espinacs i aromàtiques. Envia'm un mail i quedem!
Ah! El divendres vaig estrenar la màquina de fer pasta com la que tu tens i vaig seguir les teves instruccions! Boníssima!!

Potser també t'interessa:

Related Posts with Thumbnails

Què t'ha semblat aquest post?